• 021-77537503
  • imasazan@email.com
  • تهران-خ17 شهریور چهارراه منصور پاساژ رضوان پلاک 104
  • 09335180303

تابلو سازی آذین (ایما سازان)

سازنده انواع تابلوهای راهنمای ساختمان و علائم ایمنی

تابلو راهنما


چگونگی طراحی و تولید انواع تابلو راهنما:
همانطور که دیده اید تابلو های زیادی نقش تابلو راهنما را دارند. تابلوهایی از جمله تابلو اداری، تابلو بیمارستانی، تابلو ایمنی و ... در شهرهای بزرگ وجود دارند که به نوعی در جهت تابلو راهنما عمل می کنند، یعنی محل و مکان را به افراد نشان می دهند.

 
    تابلو راهنما

تابلو راهنما همانطور که از نامش پیداست برای هدایت و راهنمایی اشخاص به مقصد و مکان مورد نظر تهیه و اجرا می شود. تابلو راهنما که در اصطلاح sign هم نامیده می شود، مانند تابلوهای تبلیغاتی و تابلو سردرب جز جداناپذیر زندگی روزمره ما انسان ها هستند. وقتی تابلو راهنما در محل خود نصب می شود کمک می کند که افراد به راحتی به مقصد خود برسند و در ازدحام و ترافیک دچار سردرگمی نشوند. 
حتما برای همه ی ما پیش آمده که وارد یک مکان شلوغ مثل ترمینال، سالن نمایشگاه، مجتمع های بزرگ رفاهی و تفریحی و .... شده باشیم و از این تابلوهای راهنما کمک بگیریم. پس هدف از نصب تابلو راهنما معرفی و راهنمایی مکان های عمومی، ساختمان ها و ... است. با کمک این نوع تابلوها بدون هیچ سوالی از بخش اطلاعات ساختمان یا اداره می توان به محل مورد نظر در حداقل زمان ممکن دسترسی پیدا کرد.
 تابلوها نه تنها کاربردهای متنوعی دارند بلکه از نظر زیبایی نیز متفاوتند.
تابلو راهنما معمولا در کجا نصب و پیاده می شود؟
دسته ای از  تابلو های راهنما در محیط های بیرون از بنا و دسته ای دیگر در محیط های درون ساختمان نصب می شوند. 
 
تابلو راهنما

در کارخانه ها و شرکتهای اداری تابلو اداری مخصوصی نصب می شود که به افراد کمک می کند تا مسیر و مقصد نهایی را به راحتی پیدا کنند.
طراحی تابلو راهنما چگونه صورت می پذیرد؟
 طراحی تابلوها توسط افراد ماهر انجام می شود مثلا با توجه به معماری یک سازه می توان تابلوهای زیبا و منحصر به فردی طراحی کرد. اگر قصد دارید تابلو زیبایی را در معرض دید قرار دهید بهتر است این کار را به یک تابلو ساز ماهر بسپارید تا به طور حرفه ای و خاص تابلو متناسب با سازمان را به شما تحویل دهد. با این کار زیبایی بنا و طراحی داخلی خود را نیز می افزایید.
 
تابلو راهنمای اداری

تابلو سردرب ادارات و سازمان ها:
مدل و نوع تابلوهای اداری با دیگر تابلوها فرق عمده ای دارد، این نوع تابلو ها باید کاملا رسمی و خاص باشد. جهت ساخت این نوع تابلوها از تابلوی چلنیوم، الماسی و یا حتی کهکشانی استفاده نمی شود چون حالت رسمی و مناسبی ندارند. نوع فعالیت یک اداره در ساخت تابلوهای آن اداره تاثیر مستقیمی خواهد داشت. طراحی این نوع تابلوها فقط به دست تابلوسازی پر تجربه و ماهر ممکن می شود. یک تابلو ساز حرفه ای میداند که چه ویژگی هایی مناسب یک تابلو اداری است.
تابلو سازان  برای تهیه و ساخت تابلو سردرب اداری از تیپ کشوری بهره می گیرند. در واقع این نوع تابلوها هویت اداره را به خوبی مشخص می نمایند.
شرکت تابلوسازی ایما سازان در زمینه تهیه و تولید انواع تابلو ایمنی، تابلو بیمارستانی، تابلو پلکسی، تابلو راهنمای اداری، تابلو سردرب و ... فعالیت دارد. در این شرکت افراد ماهر و با تجربه ای فعالیت دارند که می توانند مشاوره های مفیدی نیز به مشتریان خود ارائه دهند. با مراجعه حضوری یا غیر حضوری، از طریق مراجعه به سایت مخصوص این شرکت می توانید سفارش  خود را ثبت کنید.
تابلو راهنمای اداری:
در اداره و سازمان های مختلف تابلوهای مخصوصی نصب می شود که مشخص می کند در هر اتاق چه خدماتی، توسط چه شخصی ارائه می شود. این نوع تابلو ها در ادارات به خوبی به ارباب رجوع کمک می کند تا به محل دلخواه خود دسترسی پیدا کنند.
تابلو رومیزی اداری نیز نوعی تابلو راهنمای اداری محسوب می شود، این نوع تابلوها موجب می شود که بازدید کننده به آسانی شخص مورد نظر را پیدا کند. وقتی وارد یک دفتر، اداره و یا بانک می شوید بهتر است ابتدا دقت کنید که تابلو رومیزی اشخاص چه اطلاعاتی را به شما می دهد این نوع تابلوها باعث می شوند که شما بدانید به کدام میز مراجعه کنید. در این صورت نیازی به پرس و جو ندارید. پس این نوع تابلوها مناسب و مفیدند.

 
تابلو راهنمای اداری
تابلو پلکسی گلاس:
این نوع تابلوها برای ساخت تابلوهای اداری به کار گرفته می شوند. باید بدانید که در ساخت تابلوهای اداری غالبا از ترکیب ورق پلکسی گلاس و مولتی استایل استفاده می شود.  ورق های پلکسی گلاس ویژگی های خاص و منحصر به فرد مکانیکی دارند. پس  از مهمترین متریال های تابلو های اداری به حساب می آیند.
صفحات این نوع تابلوها به آسانی توسط دستگاه های برش لیزری، برش داده میشوند و برای ساخت تابلو های اداری مورد استفاده  قرار می گیرند. وقتی پلکسی گلاس با مولتی استایل ترکیب می شود بسیار زیبا و براق می شود که نظر افراد را به سمت خود جلب می نماید. از این رو مناسب تابلوهای اداری است.
تابلو اداری چوبی:
مسلما استفاده از  این نوع تابلوها در ادارات مختلف عمومیت چندانی ندارد. زیرا تابلوهای چوبی برای هر محیط اداری مناسب نیستند. امروزه با توجه به گسترش انواع تابلوهای زیبا، تابلو چوبی طرفداران کمتری پیدا کرده است اما در این زمینه لازم است ذکر شود که استفاده از تابلوهای چوبی به فضا حالت طبیعی تری می دهد. این نوع تابلوها برای شرکت های طراحی دکوراسیون و یا شرکت هایی که سازنده انواع محصولات چوبی اند ایده ی مناسبی خواهد بود.
قیمت تابلو اداری:
در رابطه با قیمت انواع تابلوها آنچه که مهم است ابعاد و اندازه، جنس، رنگ و  طراحی تابلو ها است.  اینکه در ساخت تابلو از چه نوع ورقه ای استفاده می شود مهم است. 
همانطور که در بالا نیز اشاره شد طراحی هر تابلویی می تواند در تغییر قیمت آن تاثیر زیادی بگذارد. طراح تابلو می تواند به خوبی تشخیص دهد که چه نوع تابلویی با چه طرحی برای چه مکان می تواند مفید واقع شود. 
برخی از تابلو ها برای نصب و جلوه ی بیشتر نیاز به نورپردازی خواهند داشت تابلوهایی که برای زیباتر دیده شدن نیاز به نصب پروژکتور دارند مسلما از قیمت بیشتری نیز برخوردار خواهند بود.
 

تماس با ما

برای ارتباط با ما می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب از طریق شماره تماس های زیر استفاده نمایید.

  • 021-77537503
  • imasazan@email.com
  • تهران ـ خ 17 شهریور چهارراه منصور پاساژ رضوان پلاک 104
  • 09335180303