• 021-77537503
  • imasazan@email.com
  • تهران-خ17 شهریور چهارراه منصور پاساژ رضوان پلاک 104
  • 09335180303

تابلو سازی آذین (ایما سازان)

سازنده انواع تابلوهای راهنمای ساختمان و علائم ایمنی

تابلو چلنیوم

 

 

 


چلنیوم، شکلی جدید و مدرن از تبلیغات شهری را برای صاحبین کسب و کار، به ارمغان می آورد.
چلنیوم، ضامن درخشش نام تجاری شما است.
چلنیوم، نوع جدید از تابلوی اعلام و تبلیغات است که توسط تابلوسازی ایماسازان، طراحی و تولید می شود.
تابلوهای ساخته شده از حروف چلنیوم، نه تنها جلوه خاصی به تبلیغات شهری بخشیده بلکه نمای شهرها را به ویژه در هنگام شب، ستاره باران و نورانی کرده است.
چلنیوم، در حقیقت نامی است که به حروف برجسته ای اطلاق می شود که در اشکال و انواع مختلف، طراحی و تولید شده و بر روی صفحات کامپوزیت، چوب و ترموود یا حتی مستقیما بر روی نمای ساختمان، نصب می شوند.
حروف و کلمات چشم نواز در اندازه های کوچک و بزرگ، از طرح های کلاسیک و لوکس و درخشان گرفته تا طرح های رویایی و رنگارنگ و فانتزی، توسط تکنولوژی حروف برجسته چلنیوم، ساخته می شود.
تابلوهای چلنیومی، دوام و عمر بالایی دارند که در کنار سایر ویژگی های ظاهری و ساختاری آن ها، موجب محبوبیت و کاربرد روزافزون از این نوع تابلو، شده است.
حروف چلنیومی هم قابلیت نورپردازی با لامپ های ال. ای. دی LED و اس. ام. دی SMD را دارند و هم به صورت ساده و بدون نورپردازی قابل استفاده هستند.
حروف چلنیومی، بر اساس طرح و ساختار، انواع مختلفی را شامل می شوند.
 

 

 

 


شکل 1: چلنیوم کریستالی

چلنیوم، چه ویژگی هایی دارد؟
چلنیوم، نامی است که از ترکیب دو واژه انگلیسی چنل و آلومینیوم ایجاد شده است.
از آنجا که این حروف برجسته بعد از اتصال به صورت خمیده و کانالی و یو شکل، در می آیند، واژه چنل به معنای کانال، به عنوانی بخشی از وجه تسمیه این حروف برجسته، انتخاب شده است و از آنجا که جنس لبه های این حروف از الومینیوم است، نام چلنیوم از تلفیق این دو واژه، نشانگر حروف برجسته کانالی یو شکل با لبه آلومینیومی است.
در تکنولوژی تولید حروف برجسته چلنیومی، ورقه های آلومینیوم به شکل ظریف و انعطاف پذیر درمی آیند و براق می شوند.
ظاهر آینه ای و انعطاف پذیری و در نتیجه تسهیل در خم کردن و شکل دهی به این ورقه های آلومینیومی، موجب شد تکنولوژی ساخت حروف چلنیومی، رواج یافته و اندکی بعد، ساخت حروف برجسته چلنیومی با لبه های آلومینیومی که ظریف و نرم، به یکدیگر متصل شده و حروف خمیده و منحنی را تولید کند، گسترش پیدا کرد.
ظاهر براق و شکل برجسته حروف برجسته چلنیوم، جلوه متفاوتی می سازد و حروفی با ظاهر سه بعدی و پویا با رنگ های درخشان طلایی و نقره ای، هم اکنون از انواع بسیار محبوب و کاربردی این حروف به حساب می آید.
شاید در توضیح، ساخت حروف چلنیومی، کار چندان دشواری به چشم نیاید اما در حقیقت ساخت این حروف به ویژه برای برش و اتصال لبه ها، ساخت حاشیه بالایی این حروف برای نورپردازی و ... هم نیاز به دستگاه ها و تکنولوژی های مدرن دارد و هم یک کار کاملا تخصصی محسوب می شود که مستلزم مهارت است.
 

 

 

 

 


شکل 2: تابلو چلنیومی الماسی

تابلو چلنیوم چگنه ساخته می شود؟
زیرسازی حروف چلنیومی معمولا از جنس پی. وی. سی بوده و روکشی از پلکسی گلاس بر روی برخی از انواع حروف چلنیومی، کشیده می شود.
یکی دیگر از ویژگی های مثبت چلنیوم، این است که در برابر دگرگونی های آب و هوایی و شرایط جوی مختلف مقاوم بوده و در مقابل رطوبت نیز استقامت بالایی داشته و قابل شست و شو است.
ظاهر درخشان این حروف، باعث می شود الزام به استفاده از نورپردازی به ویژه در ساعات روشنایی روز، رفع شده و در نتیجه موجب کاهش مصرف انرژی است.
سرعت بالا و سهولت در نصب و سرویس و تعمیر تابلو برجسته چلنیومی، از دیگر ویژگی های مثبت این نوع تابلو حروف برجسته محسوب می شود. البته تاکید می گردد این موارد نیز هر چند آسان، اما تخصصی بوده و باید توسط تکنسین های تابلوسازی انجام شود.
تنوع در طرح و رنگ و اندازه و گیرایی و جذابیت بالا نیز، از جمله خصوصیاتی است که پیش تر به آن اشاره شد.
نورپردازی این حروف، به واسطه قرار دادن عناصر الکتریکی و لامپ در بخش داخلی حروف چلنیومی انجام می شود.

انواع حروف چلنیومی
بر اساس برش، نوع اتصال، رنگ و تزئینات لایه پوششی حروف چلنیومی، اقسام مختلفی از این حروف برجسته تولید می شود.
 

 

 

 


شکل 3: نورپردازی حروف برجسته چلنیومی

حروف چلنیومی شامل این گونه ها است:
⦁    چلنیوم ساده که یا با نورپردازی و یا بدون نورپردازی ساخته می شود.
⦁    تابلو چلنیومی آینه ای ( نقره ای یا طلایی با خاصیت انعکاسی ) با روکشی از استیل.
⦁    چلنیوم الماسی یا پانچی که با ایجاد سوراخ بر نمای رویی حروف، و نورپردازی داخل حروف، تشعشعات نور، ظاهری شبیه شکست نور در الماس پیدا می کند.
⦁    چلنیوم پلکسی با نمایی فانتزی و براق مانند آبنبات.
⦁    چلنیوم مولتی کالر برای تابلوهای رنگارنگ حروف برجسته چلنیومی که از حروف و عناصری با رنگ های مختلف تشکیل شده و یا اینکه هر قسمت از یک حرف، رنگ جداگانه ای دارد.
⦁    چلنیوم لبه پانچی یا لبه الماسی که در آن، لبه و حاشیه حروف پانچ شده و منافذ موجود درست مانند نوع الماسی، نمایی درخشان به کناره های حروف می دهند.
⦁    چلنیوم کریستالی با ظاهری اکلیلی تلالویی دلفریب و چشمگیر دارد و دارای روکشی از ترکیب شیشه و پلکسی است. 
⦁    چلنیوم با لبه های ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم و استیل، نمای درخشان تری دارد. 
تابلو چلنیومی می تواند تلفیقی از این اقسام چلنیومی باشد. در این موارد، مطابق با خوسات و نیاز مشتری، حروف و اشکال چلنیومی با طرح های مختلف، و حتی ابعاد متفاوت بر روی یک زمینه ( کامپوزیت و ... ) نصب می شود.
ایماسازان در زمینه انتخاب شما، آماده ارائه مشاوره تخصصی است تا بهترین و متناسب ترین تابلو تبلیغی را برای خود، تهیه کنید.

چلنیوم، یعنی تنوع در بهترین کیفیت
لازم به ذکر است که تابلو چلنیوم، در واقع محدود به حروف برجسته نبوده و طراحی کامپیوتری و دستگاه های هوشمند، در تابلوسازی ایماسازان، ساخت تابلو با هر نوع طرح و شکل از جمله طرح لوگوی شما را ممکن ساخته است.
تابلو چلنیومی علاوه بر کاربرد تبلیغاتی، برای ساخت تابلو سردرب، نام ساختمان های مسکونی و تجاری، تابلو اعلام در دفاتر اداری و خدماتی نیز استفاده می شود.
سوپرمارکت ها، بانک، ارگان های دولتی و دفاتر خدماتی، فروشگاه ها و مراکز خرید، مراکز عمومی تفریحی و فرهنگی و ... حتی ساختمان های شخصی نیز می توانند از تابلو چلنیوم استفاده کنند و جلوه خاصی در چشم بیننده بیابند.
ویژگی های چلنیوم، باعث می شود از این نوع حروف و تابلوها هم برای محیط باز استفاده شود و هم برای محیط های داخلی و در ابعاد کوچک برای نام گذاری واحد و طبقات و دفاتر داخل ساختمان، ضمن اینکه مقاومت بالای این نوع تابلوها به انواع فاکتورهای محیطی، استفاده از آن را در شرایط جوی مختلف و شهرهای متفاوت با آب و هوای گوناگون، حتی در هوای شرجی و مرطوب، ممکن ساخته است.

 

 

 


شکل 4: تنوع طرح در حروف چلنیومی

تنوع طرح های تولید شده با تکنیک چلنیوم، باعث شده است که این تابلوها برای هر نوع شغل و مورد اعلامی، مناسب باشد.
معمولا برای طرح های کلاسیک و شیک و تجملاتی از چلنیوم آینه ای یا الماسی و کریستالی بهره می برند و استفاده از نوع پلکسی، برای طراحی فانتزی و ساخت تابلوهایی با نمای کودکانه و شاد برای اماکن تفریحی گزینه مناسبی است.
نصب نقش های چلنیومی بر روی چوب و ترموود برای طراحی سنتی و تلفیقی از مدرنیته و سنت به ویژه به عنوان تابلو سردرب کافه ها و رستوران ها، انجام می شود.

کافی است برای آنکه تابلو چلنیوم مخصوص خود را داشته باشید، هدف و ایده و دلخواه خود را با طراحان تابلوسازی ایماسازان در میان بگذارید و نتیجه ای خلاقانه و منحصر به فرد را دریافت کنید.


 
شکل 5: چلنیوم الماسی و کریستالی در تابلوسازی ایماسازان

تماس با ما

برای ارتباط با ما می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب از طریق شماره تماس های زیر استفاده نمایید.

  • 021-77537503
  • imasazan@email.com
  • تهران ـ خ 17 شهریور چهارراه منصور پاساژ رضوان پلاک 104
  • 09335180303